Joga

Dla kogo są zajęcia jogi?

Dla wszystkich! Naprawdę, jogę można uprawiać niezależnie od wieku czy poziomu rozciągnięcia. Nasi instruktorzy zadbają o to, aby praktyka była dopasowana do indywidualnych potrzeb. Poziom zaawansowania jest zależny od wielkości i możliwości grupy. Dlatego nie obawiajcie się, że będzie to dla was zbyt skomplikowane lub wymagające nadludzkich mocy. Motto zajęć to „Wszystko możesz, nic nie musisz”. Oznacza to, że jeżeli zmęczycie się w środku sesji lub któraś pozycja będzie dla was zbyt trudna, to w każdej chwili możecie odpocząć np. w pozycji dziecka. Możecie przyjść na darmowe zajęcia i spróbować tej antystresowej i relaksacyjnej metody słynnej na całym świecie. Joga jest również świetna dla wszystkich sportowców: zarówno dla surferów, jak i dla tych, co trenują przez cały rok. Godzina na macie sprawi, że rozciągnięcie wszystkie zakwasy oraz rozluźnicie napięcia w mięśniach, które gromadziły się w nich od dawna. Lub jeżeli na co dzień spędzacie bardzo dużo czasu przy biurku lub po prostu jesteście przemęczeni pracą, to nasze zajęcia pomogą wam zregenerować swoje ciała i uspokoić umysły.

7425d273-43a5-4fa8-90fb-b1e4033eec5f

Zalety jogi

Joga przez wielu jest postrzegana jako element higieny życia. To dlatego, że wprowadzona jako nawyk codzienny, bardzo poprawia samopoczucie ćwiczących. Jest jednym ze sposobów dbania o siebie – w trakcie praktyki zapoznajecie się z potrzebami swojego ciała i zaczynacie je nieco inaczej postrzegać. Dzięki tej świadomości, po zejściu z maty zastanawiacie jak jeszcze możecie zadbać o swój organizm, poza zwiększeniem swojej gibkości lub zakresu ruchu poprzez niwelowanie napięć. Tymczasem joga to nie tylko aktywność fizyczna i ćwiczenia dla ciała, a również dla umysłu. W trakcie praktyki skupiacie się głównie na rozluźnieniu mięśni w nietypowych pozycjach, w czym bardzo pomaga głęboki oddech. Regularne wdechy i wydechy są bardzo wyciszające i uspokajające, pomagają też stłumić gonitwę myśli. Dzięki temu po jodze poczujecie się podwójnie zrelaksowani – ciałem oraz umysłem.

Dlaczego warto zacząć jogę na półwyspie?

Skoro oddech w trakcie praktyki jest tak ważny, to warto zadbać o to, by odbywała się ona w czystej atmosferze. Zdecydowanie przyjemniej jest głęboko oddychać nadmorskim powietrzem pełnym jodu. Joga Pod Cyprysami rzeczywiście odbywa się między drzewami. Prawie wszystkie zajęcia prowadzone są na świeżym powietrzu. Zależnie od siły wiatru, instruktorka zaprowadzi was na plażę przy otwartym morzu lub na malowniczą polanę nad zatoką. To niepowtarzalna okazja by uprawiać jogę tak blisko natury, na trawie, przy niezwykle relaksującym szumie drzew lub na piasku przy kojących zmysły dźwiękach fal. Za kilka lat przekonacie się, że nie będziecie wspominać jaką nową pozycję udało wam się doprowadzić do perfekcji, a to, gdzie odbywał się wasz najprzyjemniejszy trening. A nic tak nie uspokaja jak jedność z przyrodą i ruch na świeżym powietrzu. Poza sprzyjającym okolicznościom natury, warto przyjść na darmowe zajęcia jogi choćby po to, aby zobaczyć jak prowadzi je dany instruktor. Każdy jogin ma swoje ulubione pozycje i sposoby przekazywania wiedzy. Może akurat nasi specjaliści, tak wam się spodobają że będziecie chodzić do nich trzy razy w tygodniu. Staramy się organizować zajęcia co drugi dzień, tak abyście po każdej praktyce mieli czas na regenerację oraz na odkrywanie innych atrakcji. Treningi odbywają się naprzemiennie rano i wieczorem. Wy decydujecie, który z nich wybrać 😉

Zajęcia poranne

Wczesne wstawanie w wakacje też może być fajne! Dzięki zmotywowaniu się do porannej aktywności będziecie mieli dłuższy dzień, wypełniony energią do działania. Poranna praktyka zdecydowanie różni się od tej wieczornej. To dlatego, że joga o poranku jest bardzo pobudzająca i regenerująca – nawet po nocy w najwygodniejszym łóżku 😉 po zakończonych zajęciach poczujecie witalność w organizmie i spojrzycie na świat bardziej pozytywnie. 

Zajęcia wieczorne

Ćwiczenia przed snem? Owszem! To sposób na aktywny wypoczynek dla ciała i umysłu, zanim wpadną w stan hibernacji. Wieczorna jego jest bardzo wyciszająca, pomaga uspokoić myśli nagromadzone przez cały dzień i oczyścić umysł. Dzięki temu będzie wam prościej zasnąć. Każda wieczorna praktyka obejmuje sesję relaksu, podczas której możecie na chwilę zatrzymać się i posłuchać otaczających was dźwięków natury.